Pilisvörösvár Város Hivatalos Honlapja »

 

Vörösvárért Közéleti Egyesület a Facebookon »


Vörösvári Újság »


Művészetek Háza »


Pilis TV »

Kell-e nekünk átkötő út?

2008-05-15

Az elmúlt hónapokban több cikkben foglalkoztunk a város keleti és északi határában épülő MOL-gázvezetékkel. A cikksorozatot egy interneten keringő dokumentum (Power Point bemutató) váltotta ki, amelyet ? mint utólag kiderült ? Ipacs László vörösvári lakos szerkesztett.




Írásainkban számos dokumentumot és adatot közöltünk, amelyekkel ? reményeink szerint ? tisztáztuk a félreértéseket és árnyaltuk az építkezésről kialakult képet. Ez persze mit sem váltzoztat azon az általános vörösvári véleményen, hogy: ?Akarta a fene ezt a gázvezetéket!? (A tények körbejárása során ez egy percig sem volt kétséges.)

Ipacs László a fent említett dokumentumban a Településrendezési Tervben szereplő, lehetséges átkötő útról is véleményt formál:

?Pilisvörösvár önkormányzata a gázvezetékkel megegyező nyomvonalon, egy kétszer egysávos, aszfaltburkolatú utat tervezett a Kopárokon át Piliscsabára. Vagyis, mire a gázcső miatti pusztítások nagyjából bezöldülnének, jönnek újra a buldózerek, a betonút építők, az aszfaltozók, hogy aztán napi 24 órában hömpölyögjön itt a teherautó- és gépkocsi-forgalom. Hogy egy ilyen új hegyi út, milyen rárakodó infrastruktúrát generál még a Kopárokra, abba pedig jobb nem is belegondolni.?

Kénytelenek vagyunk ezt is helyreigazítani. Tudomásunk szerint a Településrendezési terv készítői semmiféle utat nem terveztek, hanem a képviselő-testület útmutatásai alapján a lehetőségét adták meg annak, hogy egykoron itt esetleg egy átkötő út épüljön. Szakmai vélemények szerint ugyanis, ha megépül az új 10-es út, az csak a Dorog felől érkező forgalmat tereli el városunkból (tegyük hozzá: a nagyobbik felét, a kamionforgalommal együtt). A Piliscsabáról, illetve Tinnye felől érkező (és oda irányuló) forgalom azonban továbbra is a városon keresztül bonyolódna le. Ennek levezetésére szolgálna a mellékelt térképen jelzett átkötő út, amely a régi 10-es utat kötné össze az új 10-essel. Ennek megépülte után a Fő utca forgalmát korlátozni lehetne, és egy normális városközpont ? egy normális város! ? jöhetne létre.

A gázvezetéket éppen azért tervezték ennek az átkötő útnak a védősávjába, hogy a minimálisra csökkentsék a környezetbe való beavatkozást. Ha egyszer megérik a lehetősége annak, hogy ez az átkötő út megépüljön, nem kell újra fákat kivágni, erdőt pusztítani. Az állatvilág védelmére lehet vadvédelmi kerítést építeni, a zajártalom ellen pedig zajvédő falakat. Sokat lehet tenni annak érdekében, hogy a természetet minél inkább megóvjuk és a Kará-tsonyi-ligeti lakók nyugalma is megmaradjon.

Egyvalamit nem lehet: változatlanul hagyni a város közlekedését, mert abba mi mindnyájan belerokkanunk?

Fogarasy Attila

(Forrás: Vörösvári Újság)